KULUN RABBİNE SEVGİSİ

Kulun, Rabbine olan sevgisinin hakikati, ancak kalbin nefis bulanıklığından arınması sonrasında oluşur. Eğer kalbe Allah sevgisi yerleşirse, başka sevgiler oradan çıkar. Çünkü sevgi, yakıcı bir sıfattır; kendi cinsinden olmayan her şeyi yakar kül eder. Alameti ise: Dünya ve ahiret zevklerine son vermektir. Yahya b. Mu’âz şöyle der: “Allah’ın haramlarından kaçınmaksızın, O’nu sevdiğini iddia etmene doğrusu çok şaşırdım! Haram zevklerden kaçınmadan, Allah’ı sevdiğini söyleyen kimse yalancının ta kendisidir.” Râbi’a el-Adeviyye ise bir şiirinde şunları söyler:
Allah’a sevgi gösterisinde bulunmana rağmen O’na isyan ediyorsun,
Ömrüme yemin olsun ki ilginç bir çelişkidir bu.
Sevginde samimi olsaydın eğer, O’na itaat ederdin.
Zira seven kimse, sevdiğine boyun eğendir.
Bazı ârifler de Cenâb-ı Hakk’ın kuluna hitaben sanki şöyle buyurduğunu hikaye ederler:
“Ey kulum! Ben her şeyi senin için, seni de kendim için yarattım. Sen ise, senin için yarattığım şeylerle oyalanıp Beni unutuyorsun. Eğer nimeti verenle değil de nimetle meşgul isen; her şeyi bahşedenle ilgilenmeyip bahşettiği şeye takılıp kalıyorsan, bil ki sen, ne nimetinin şükrünü eda edebilmiş, ne de O’nun verdiğinin gereğini yerine getirebilmişsin. Seni Benden alıkoyan her nimet, bir külfet; seni Benim dışımda meşgul eden her lütuf, bir beladır.” Şair ne güzel demiş:
Allah’a kulluğu bir yol edin.
Cennetlere kavuşup kurtulduğunu göreceksin.
Günah ve fuhşiyatı hemen bırak.
Allah’ın sana, arzuladığın ve hayal ettiğin şeyleri bahşettiğini göreceksin.

One thought on “KULUN RABBİNE SEVGİSİ

  1. [13:45, 30.03.2024] +90 542 483 31 21: Üstad, yazınızda
    “Çünkü sevgi, yakıcı bir sıfattır; kendi cinsinden olmayan her şeyi yakar kül eder. Alameti ise: Dünya ve ahiret zevklerine son vermektir” ifadesi var.
    Dünya iken ahiret zevklerini sın vermek nasıl olur? Ahiret sevkleri için bir istekte olmamak anlamında mı? Yazının sonunda Cennete kavuşmaktan ve “Allah’ın sana, arzuladığın ve hayal ettiğin şeyleri bahşetmesinden” bahsedildiğine göre gayenin rıza, cennet ve arzulanan şeyler olduğu anlaşılıyor.
    ibrahimhaliler: Buradaki anlam, sadece Allah rızasını amaçlamaktır. Yani dünya ve ahirette elde edeceğini düşünmek yerine Allah’ın rızasını elde etmekteri. O razı olunca zaten her şey olur…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir